Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ – OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

WSTĘP
Zespół Szkół Publicznych w Taczanowie Drugim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkół Publicznych w Taczanowie Drugim.

DATY PUBLIKACJI I AKTUALIZACJI
Data publikacji strony internetowej: 2019-01-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-05-15

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Strona zawiera deklarację dostępności zgodnie z obowiązującymi przepisami dla instytucji publicznych.
Dostępne są również raporty dotyczące stanu zapewniania dostępności:

  • Deklaracja dostępności
  • Raport o stanie dostępności GUS

Narzędzia ułatwiające dostępność:

Użytkownicy mają możliwość dostosowania wyglądu strony za pomocą panelu dostępności, który znajduje się po prawej stronie ekranu. Funkcje obejmują:
✅ Zmianę kontrastu (tryb nocny, wysoki kontrast itp.).
✅ Zmianę wielkości i czytelności czcionki.
✅ Opcje sterowania nawigacją i widocznością elementów strony.

Te funkcje są istotne dla użytkowników z różnymi potrzebami, np. dla osób niedowidzących.

(na podstawie raportu Lighthouse z 24 marca 2025 r.)

Podsumowanie wyników Lighthouse

  • Wydajność: 8/100
  • Ułatwienia dostępu: 87/100
  • Sprawdzone metody: 93/100
  • SEO: 92/100 Szczegółowa analiza dostępności (Accessibility – 87/100)

Mocne strony strony w zakresie dostępności:

✅ Strona uzyskała 87/100, co oznacza, że spełnia wiele standardów dostępności, ale istnieją obszary do poprawy.
✅ Przeszła 24 testy automatyczne, potwierdzające zgodność z częścią wytycznych WCAG.

Zidentyfikowane problemy:

  1. Niewystarczający kontrast tekstu względem tła
  2. Brak unikalnych nazw dla linków
  3. Niepoprawna struktura nagłówków
  4. Niepoprawne użycie tabindexD
  5. Dodatkowe testy manualne
    • Lighthouse sugeruje przeprowadzenie dodatkowej analizy ręcznej.
    • Zalecenie: Testy z użyciem czytników ekranu (NVDA, JAWS) oraz sprawdzenie obsługi za pomocą klawiatury.

Podsumowanie i zalecenia

🔹 Silne strony: Strona spełnia wiele standardów SEO i sprawdzonych praktyk (93/100).
🔹 Obszary do poprawy: Kontrast tekstu, poprawna struktura nagłówków, dostosowanie etykiet linków, optymalizacja nawigacji klawiaturą.
🔹 Największy problem: Bardzo niska wydajność (8/100), konieczna optymalizacja zasobów, obrazów i kodu.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Koordynatorem do Spraw Dostępności jest p. Agnieszka Wodyńska –Zespół Szkół Publicznych w Taczanowie Drugim, Taczanów Drugi 32c, 63-300 Pleszew, zsptaczanow@pleszew.pl
Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu 62 74 19 106. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich:
al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa
Telefon (22) 55 17 700
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
https://www.rpo.gov.pl/

Klikając ten link, przejdź do strony Rzecznika Praw Obywatelskich

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Zespół Szkół Publicznych w Taczanowie Drugim mieści się w następującej lokalizacji:
Taczanów Drugi 32c, 63-300 Pleszew
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Instytucja mieści się w jednym budynku.
Do części głównej prowadzi wejście główne z poziomu gruntu oraz dwa boczne wejścia od strony boiska szkolnego z poziomu gruntu. Jedno prowadzi do auli szkolnej, drugie bezpośrednio do budynku szkolnego. Do części sportowej szkoły prowadzi wejście po kilku schodach. W roku 2023 został wybudowany podjazd dla osób niepełnosprawnych. Istnieje też możliwość wejścia do sali sportowej z poziomu gruntu wejściem głównym lub bocznym.
Do części przedszkolnej prowadzi wejście po kilku schodach. Brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Do drugiej części przedszkola jest wejście z poziomu gruntu, ale sala dydaktyczna znajduje się na piętrze. Schody nie mają dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
Na parterze budynku szkoły znajdują się wszystkie biura administracyjne, w tym gabinet dyrektora, gabinet pielęgniarki oraz stołówka.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Na piętro I i II prowadzą schody bez dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma windy ani platform.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami indukcyjnymi itp.
Toalety nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przy szkole znajduje się parking, ale nie dysponuje miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku osób z psem asystującym.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W placówce nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Przejdź do treści