Terapeuta pedagogiczny - Agnieszka Wodyńska, Violetta Chróściak, Iwona Korniluk
Zajęcia terapii pedagogicznej wpływają na wszystkie sfery rozwoju ucznia.
Celem pracy terapeutycznej jest:
- Oddziaływanie psychoterapeutyczne w zakresie:
- zapewnienia komfortu emocjonalnego w trakcie ćwiczeń (poczucie bezpieczeństwa, akceptacja, zaangażowanie terapeuty),
- rozbudzania pozytywnej motywacji do pracy, dostarczania doświadczeń związanych z osiąganiem sukcesów – kształtowanie poczucia własnej wartości,
- integracji i współpracy z rówieśnikami,
- kształtowania korzystnych cech, sposobów zachowania się w sytuacjach zadaniowych (koncentracja uwagi, systematyczność, dokładność, kończenie zadań, organizacja warsztatu pracy itp.),
- radzenia sobie z niepowodzeniami. - Usprawnianie zaburzonych procesów psychomotorycznych dotyczących percepcji wzrokowej, słuchowej, orientacji przestrzennej, sprawności ruchowej i manualnej.
- Usprawnianie i doskonalenie procesu czytania i pisania.
konsultacje dla rodziców:
17.00 – 18.00,
w godzinach zebrań z rodzicami
i po wcześniejszym umówieniu się.
Tyflopedagog - Anna Tyrakowska
Zasadniczym zadaniem tyflopedagoga jest wspomaganie procesu uczenia się dzieci niewidomych, słabo widzących oraz mających problemy wzrokowe.
Zadaniem tyflopedagoga jest prowadzenie zajęć z zakresu orientacji przestrzennej, rehabilitacji wzroku, stymulowanie widzenia, pobudzanie/zachęcanie do patrzenia, rozwijanie u dziecka podstawowych sprawności wzrokowych związanych z kontrolowaniem ruchów gałek ocznych, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-słuchowej oraz usprawnianie pamięci wzrokowej.
W razie potrzeby specjalista podpowie jakie pomoce optyczne i nieoptyczne będą przydatne dziecku oraz pomoże w ich doborze.
W przypadku najmłodszych dzieci tyflopedagog jest także po to, by pokierować rodziców, wskazać im możliwości, podpowiedzieć i wesprzeć w edukacji i terapii.
Drogi Rodzicu – jeśli Twoje dziecko ma problemy wzrokowe, umów się na spotkanie z tyflopedagogiem i zobacz, ile możesz zyskać.
konsultacje dla rodziców:
16.00 – 17.00,
w godzinach zebrań z rodzicami
i po wcześniejszym umówieniu się.
Surdopedagog - Beata Gałuszka – Antczak, Anna Grześkowiak, Marzena Pera
Zasadniczym zadaniem surdopedagoga jest praca z dziećmi słabosłyszącymi i niesłyszącymi.
Zadaniem surdopedagoga jest wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży słabosłyszącej i niesłyszącej. Dostosowuje formy, metody i techniki pracy do indywidualnych możliwości ucznia.
Zajęcia z surdopedagogiem to zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z wadami słuchu i zaburzeniami mowy wynikającymi z wad słuchu, prowadzone są na podstawie wskazań poradni psychologiczno- pedagogicznej. Podczas zajęć rozwijane są kompetencje językowe i komunikacyjne oraz stymulowanie rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego dzieci z wadą słuchu.
konsultacje dla rodziców:
17.00 – 18.00,
w godzinach zebrań z rodzicami
i po wcześniejszym umówieniu się.
Oligofrenopedagog - Anna Grześkowiak, Marzena Pera, Aleksandra Walkowiak
Zasadniczym zadaniem oligofrenopedagoga jest praca z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej.
Zadaniem oligofrenopedagoga jest prowadzenie zajęć rewalidacji indywidualnej, dostosowanych do możliwości psychofizycznych każdego ucznia, wdrażanie do samodzielności, rozwijanie ich zainteresowań, kształtowanie pożądanych postaw, współpraca z rodziną dziecka, wspomaganie jej swoją wiedzą.
Zajęcia z oligofrenopedagogiem najczęściej przyjmują formę zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka lub zajęć rewalidacyjnych i prowadzone są na podstawie wskazań poradni psychologiczno- pedagogicznej.
konsultacje dla rodziców:
16.00 – 17.00,
w godzinach zebrań z rodzicami
i po wcześniejszym umówieniu się.